At tømmes for at kunne fylde.

Jeg er stille og træt og tømt. Det er helt okay.

Jeg kunne skrive om dét, jeg ikke kan huske, men som er alt jeg har: En prik bag øjet der farver, hvad jeg ser.

Jeg kunne lede efter dét rum, der skjult bagerst i bevidsthedens klædeskab gemmer på noget, jeg både hader og elsker.

Jeg kunne male en sten og lægge den vindueskarmen. Bare fordi, det hjalp engang. Jeg kunne gå en tur. Gå forbi. Lægge bag. Suge ind og puste ud. Og jeg kunne formulere en bøn om resonans.

Jeg gør ingenting. Jeg er stille og træt og tømt.

Og det er helt okay

0 thoughts on “At tømmes for at kunne fylde.

  1. Det er smukt !

    Som havets overflade
    efter voldsom storm.

    Stille, træt og tømt –
    ikke for dets indhold
    men for dets rasen.

    Det er OK – Du er OK.
    Hvil blot – Du gør det godt.

    ..og tak for link til BEO
    det er i sandhed en
    perle af en bøn.

  2. ja det er smukt og helt okay…

    jeg valgte så at gå en tur og indsnuse årets første frost.
    se de få sporadiske snefnug komme dalende ud af ingen ting..

    det kan kun blive et godt år..

  3. Spunky:

    Lyder dejligt med en frostkold gåtur. Det kan virke rensende (også velgørende på tømmermænd, går jeg ud fra? 😀 )

    Tak fordi du kigede forbi…!

  4. I 2008 skal vi gøre mere af det vi har lyst til. Det er ikke et nytårsfortsæt -blot en kendsgerning.
    Ps. Hvor er det en fantastisk bøn hos Beologen. Den vil jeg gemme i mit hjerte…’
    Knus Blogwoman

  5. Blogwoman

    Jeg holder så meget af dig. Det har jeg lyst til at sige

    (og man skulle jp gøre mere af lyst i det nye år;-) )

    De allerkærligste knus

  6. PS: Hey Ballast
    Læste lige om noget Blog-rehab-halløj hos spacemermaid..Holder du også inde med at blogge?? Har nu lidt svært ved at tro det altså..

    Kh

  7. ….Jeg mener – du er jo et energibundt her i blogcity! 🙂

    Well, vi kan alle trænge til en pause. Det ved jeg alt om, du 😉

  8. Kære Lonni:

    Ja man kan have svært ved at forestille sig, at jeg kan holde kaje 😉

    Jeg er måske bare træt. Og tømt. Lige nu….Nu får vi se…

    Kh

  9. Ballast – du er der altid for alle os andre – og du gi’r så meget af dig selv. Så hvis du er træt, så hold en pause. Vi venter lige her – ligesom du så tit har ventet på os.
    1. januarknus med masser af tanker i fra mig…
    Blogwoman

  10. Selv når du intet gør, får du lige listet et par fine tankevækkende sandheder ind.
    Prikker og skabsgemmer. Ambivalens og mat resignation. Accept.

    Det er okay. Absolut.

    Kram til smukke-Ballast

  11. Ikke noget med at holde sin Kaj! 😉 Men kun hvis det er strængt nødvendigt!

    Strengt fortroligt fra
    Lonni 😉

  12. Måske er det godt at være tømt. Måske også tømt for modstand. Måske er tømt synonymt med åbenhed, ærlighed. Viljen til at modtage. Jeg håber det. Du fortjener det. Så meget.
    KH

  13. Bitten:

    Der er en prik. En plet. Et gemme. Et eller andet sted bag øjne eller klæder.
    Jeg mærker det hele tiden. Men jeg forsøger at rumme uden at dechifrere. Måske det er lidt som et fotolaboratorium: Der skal være meget lidt belysning, for at man kan fremkalde billederne…
    Så derfor: Ingen fokus. Bare væren.

    Knus

  14. Lonni:

    Jeg ville så skrækkelig gerne holde inde (eller holde kaje eller hvad vi skal kalde det). Men jeg er jo også skrækkelig nysgerrig. Og bekræftelsessyg. Så det er svært. At blive væk.
    Men en dag bliver jeg vel voksen 😀

    Indtil da må jeg finde ud af, hvad jeg gør. Og hvorfor 😉

    Knus

  15. Penpal:

    Du allerdejligste: Må jeg have lov blot at tage imod dine ord. Uden svar, uden respons. Bare tage dem med ind under huden og gennem dagen?

    TAK!

    Kærligst

Skriv et svar

