Havblik

*

en rovfugl bundet til himlen

*

på jorden lever lånte fjer

*

 

8 thoughts on “Havblik

  1. Ultra-Haiku – Så få ord der maler spændingen mellem rovfuglen og de småfugle, som ender som en bunke fjer og lever på lånt tid.
    Har du oplevet at noget fra himlen æder din familie?
    Sikken et spørgsmål:-)

  2. Donald:

    Måske er det mere alment end som sådan familiært.

    Egentlig en respekt for rovfuglen, der er beseglet af en skæbne som på een gang er smuk og yndefuld og samtidig grusom i sit præcise rovinstinkt.

    Og på jorden. Vi mennesker. Der – uden at have samme skæbne herfor – lever som var vi beseglet af en lignende fremfærd.

    Det handler også om idealer versus det muliges kunst.
    Det handler om frihed og fangenskab. Åndeligt og kropsligt.

    Og om alt, hvad du ellers associerer …

  3. Hmmm…det er mit skjul. Og mit kommende tableau. Sådan lidt-midt-imellem-og-derfor-lidt-gemt.

    Men jeg har nu linket via mine kommentarer gennem en rum tid, så….

    Men du er ikke bare velkommen. Du er mere end. Velkommen. Please???

    Om kort tid er dette mit eneste forum.

    Knus til dig

Skriv et svar

