Om gangarter

 

….du siger Dig og Dit og læser en drøm ind i et ord, der i virkeligheden ikke er andet end skyggen af en angst, der fandt form som forladthed i en glose

 

….og du spørger til noget, der ikke er, og jeg svarer at også de voksne kan være bange, men hvad med mig, hvad med mig? jeg er ikke bange, bare lidt træt og øjenlågstung og har poser af gråd hængende under hagen

 

….og jeg hvisker at man burde gå ad helvede til og dreje til venstre ved tyggegummiautomaten bag Brugsen, og følge en sti fyldt med efterladte dåseøl og ulæselige dosmersedler: ”gær, shampoo, skyllemiddel og 20 Cecil”

 

….men jeg går ingen vegne uden Dig og Dit og den drøm du kan læse af mine udtrådte gloser

 

 

17 thoughts on “Om gangarter

  1. Smerte. Av.

    Min indkøbsseddel:
    Havregryn, rugbrød og leverpostej, mælk og yoghurt, salat og gulerødder,
    skjortebluse, sommersko.
    Undskyld.

  2. Den sti lyder nu ellers som en spændende socialrealistisk oplevelse!

    Lidt som noget fra min barndom…..

    Gårsangeren får en femmer og gå videre og videre, men kommer tilbage når ruten er gået, for at synge dosmersædlerne endnu en gang, få en tår over tørsten og så ellers fortsætte!

    Livet er en cyklus selv i det små!

  3. Kære Donald:

    Det er noget md indkøbssedler. Dervidner om hverdagsliv på den hårde måde. Karré-bebyggelser, halvt nedrulede gardiner og kunstige blomsteri vindueskarmen.

    Det skræmmer mig. Helt vilst.

    Havregryn, salat, gulerødder og ikke mindst sommersko vidner snarere om lune skovture og sand helse.
    Det er ALT for sjældent jeg støder på den slags dosmersedler.
    Tak for een af slagsen på denne dags sti.

  4. Spunky:

    Jovist er tilværelse små udflugter hist og her.

    Men ruten kan være mere eller mindre udfordrendende. Og det handler ikke om safari ller fremmede omgivelser: det handler om at viske ud på dosmersedlen. Skrive en ny. En ny fortælling, kanske.
    Ha en dejlig tirsdag

  5. Ja wauv, godt beskrevet det med hverdagslivet, for eksempel indkøbssedlen med “gær, shampoo, skyllemiddel og 20 Cecil” og tyggegummiautomaten bag Brugsen.

    SÅ LAD OS GÅ AF HELVEDE TIL! KOM NU! TØR VI? OG BLIVER DET GODT SÅ?

  6. Patton:

    Godt nok er du Big Brother-all-over-watcher, men du ved trods alt ikke, hvad jeg ved 😉

    Der er noget med vaner, der skræmmer mig. Vildt. Så jeg ved ikke helt om det er en kompliment, at min tekst besidder egenskaben at være vandannende???

    Anyway: Knus på dig!

  7. Jamen her er så min ny dosmersedlen:

    1 kg round-up
    2 l klorin
    1 dåse bagepulver
    1 tube tandpasta
    5 dåser torskerogn
    1 stang mentos
    3 NAB

  8. Spunky:

    Hvad er NAB??? 😯

    Jeg er lidt øko-hippie-flipper, så jeg bruger ikke round-up.

    Klorin minder mig om svømmehaller, forstærkede lyde og runken hud.

    Bagepulver er formidabelt til at lave pandestegte brød. Uhhm.

    Tandpasta er godt for tandhygiejnen og for kyssefornøjelsen.

    Torskerogn…helst ikke fra dåse, vel? Kunne vi nå til enighed om noget friskrøget istedet?

    Mentos er genialt. Også dem med lakridssmag.

    Knus

  9. Harning:

    Det forklarer, at jeg ikke kendte til begrebet: Alkoholfri øl – det er jo bogstavelig talt en indre selvmodsigelse.

    Hvis det så ovenikøbet smager af spyt..yddrk.

    Jeg kan til nøds acceptere snaps og lignende forfærdeligt smagende fluidum, fordi det trods alt har en fremragende (bi)virkning.

    Men alkoholfri usmagelighed? Det overgår min fatteevne

    Skål 😉

Skriv et svar

