om start og slut

*

for eftertiden

efter fortiden

 

erase or rewind

*

17 thoughts on “om start og slut

  1. livline…hrmpf….

    du kan få en faldskærm ka´du. Personligt er jeg mere til frit fald – det er mer´ knald eller fald.

    Hvem Vil Være Millionær?
    Det vil jeg da godt….

  2. Indforstået?
    Hey, what did you hear me say
    you know the difference it makes
    […]
    Erase and rewind
    ‘cause I’ve been changing my mind
    I’ve changed my mind
    […]
    No, it’s not that I don’t know
    I just don’t want it to grow

    Start en stopning.

  3. Kære Dax2:

    Indforstået?
    Nej bare pingpong som vist både Spunky og jeg forstår lige lidt af. Men vi har det sjovt i al vores uforstand 😉

    Apropos tekstcitat.
    “Jeg savner een, jeg holder af
    men jeg kan ikke huske hvem det er…”

    Michael Strunge.
    Erase And Rewind

    Knus

  4. Holder med Anna. Play!!!! Båndsalaten tager vi med. Oplev den. Livet er en båndsalat.

    Og redt ud og flettet på sindrig vis kan den måske endda ende som en bæredygtig livline. 🙂

  5. Yeeeehaaaa. Reinhard was here. Long time no hear, old Buddy.

    Der er noget med mig og liner. Noget med den gode gamle julesang “Når du stramme garnet…”

    Som jeg skriver: Mit liv er frit fald. Det er dømt til at ende galt, men det kilder sgu så dejligt i maven undervejs 😉

    Nej, jeg pjatter bare.

    Knus

  6. Tosommerfugle:

    Hjerteligst velkommen forbi.

    For mig er “nu” ikke noget svævende, men netop et krydsfelt mellem før og efter.
    Spørgsmålet er ikke hvordan man har det, men hvordan man tager det. Det med fortiden altså. Og fremtiden for den sags skyld 😉

    Jeg ved ikke om Nuet er vigtigst. Men det er det eneste vi har. Og det er vel godt nok…

    Knus til dig

  7. Netop, “nu” er ikke svævende, men er det frie fald – med mindre der holdes fast i net fra fortiden, eller snore til hvad der alligevel ikke bliver fremtiden. Så hellere være fri som en sommerfugl, give slip på hvad der ikke skal med, nyde nuet.

    Knus igen 🙂

  8. Im free…synger Antony and the Johnsons…og senere nummeret “Bird Guhl”. Har du set musikvideoen til dette nummer?
    Meget Nu. Og meget lidt fremtid.
    Men smukt alligevel.
    Skønhed er mange ting.

    Frie fald. Er fantastiske. Og dragende
    Men kan man ikke være bundet op af liner, man ikke selv har valgt. Ikke kan fravælge? Er man selv fuldstændig herre over sin psyke, sin skrøbelighed, sin afhængighed eller mangel på samme?

    Du og jeg kan opleve det samme Nu. Og alligevel ikke.

    “Vi er alle engle med een vinge. Vi flyver kun, når vi holder om hinanden…”

    Er det ikke det samme med sommerfugle?

    Knus igen, igen 😉

  9. Nej, Bird Guhl har jeg ikke set noget til – men jeg er også aldeles umusikalsk.

    Jeg kender ikke “man”, så jeg ved ikke hvad “man” kan. Jeg ved hvad jeg selv kan, og har dermed nogle oplevelser af hvad jeg mener må være menneskeligt muligt.

    Da det “frie fald” starter et sted, er der altid en baggrund med, men det behøver ikke være som snærende liner. Det kræver jo mod at give slip, og især kræver det tro på at det kan gøres. Det kan endda lade sig gøre at falde sidelæns, “to fly as fast as thought, to anywhere that is, you must begin by knowing that you have already arrived” (Johnathan Livingston Seagull). Det har jeg prøvet.

    Stadig, det er altid relativt til hvad selvet allerede ser, herfra er der kun en “udvej”, at dø.

    Hvad en-vingede sommerfugles flyvning angår:
    * Sommerfuglekys
    * To muser sværmer i natten
    Jo, det er.

    Ekko-knus…

  10. Kære tosommerfugle.

    Jeg tænker, at du har ret. Det handler ikke om rigtig eller forkert. Sandt eller falsk.

    Det handler om tro. Om at turde tro.

    Jeg er meget lidt modig 😦

    Tak for at måtte kigge med på de smukke stemningsbilleder. Det må have være smukt at være din muse!

    Igen, igen og atter igen (kan man det?)knus herfra

  11. Jeg synes nu ellers at det du gør på denne blog vidner om et ikke ringe mod. Det kan du godt tro på 😉

    Ja, min muse havde det smukt. Hun kendte angsten, og turde vælge at se den skønne side, tro på at hun fortjente det. Vi stillede ikke krav til hinanden, men fløj sammen.

    Ekko-knus-us-us 🙂

Skriv et svar

