At vælge sine kampe med omhu

*

kun det umulige

er værd at gøre

muligt

*

12 thoughts on “

  1. En umulig kamp er rationelt betragtet et dårligt valg.
    Man kan hurtigt blive en meget træt Sisyfos, om man altid udser sig de mest sejlivede slag at udkæmpe.
    Men hvorfor ikke.
    Det mulige kræver jo ikke muliggørelse, det gør alene det umulige.
    Verden vokser ved at tro.
    På det uladesiggørlige.

    (Det er da ikke så mærkeligt, hvis jeg af og til er meget, meget træt 😉 )

  2. Den umulige kamp kan give succes hele tiden, at være kommet endnu et trin fremad, raste vel vidende at det ikke var det sidste skridt. Målet er blot et pejlemærke. Sisyfos havde et smukt bjerg.

    Den mulige kamp giver nederlag hele tiden, enten ved at målet ikke er nået, eller ved at se at målet ikke var målet – blot en gulerod, en flugt fra kæppen. Plastik-guleroden hænger foran kærren. Pust. Støn. 😉

  3. Tosommerfugle:

    Åh en sjæleven!

    Du siger det hele, så jeg vil hverken tilføje eller uddybe noget til din kommentar.

    Thats it and thats that!
    😀

  4. Jaja, det er nemlig rigtigt. Det er smukt sagt, at det mulige ikke kræver muliggørelse!

    Jeg fornemmer også at der i valget af ordene netop ligger den slags paradox, som siger noget, der ellers ikke kan siges. Hvis jeg lykkes med noget, som er umuligt, så var det jo ikke umuligt:-)
    Derfor prøvede jeg at bygge en forstærkning (et spær, som spærrer øjnene op:-) under det smukke digt: Den store drøm, store mål, den aktivitet, som fører til noget, den sprænger den psykologiske barriere, og _den_ fører til noget, som vi gerne vil.
    Hvis jeg hver dag stiller mig tilfreds med gammel vin, så gror de nye druer aldrig nogensinde 😉 (det er et lidt pjattet billede, men jeg synes det er morsomt).

  5. Dax2:

    SKÅL! 😀

    (jeg er ikke vinkender, men er der ikke noget med, at årgangsvin smager bedst???
    Og noget med ny vin på gamle flasker – eller er det omvendt?
    Nå anywa – du har ret)

  6. Der er altså også visse umulige ting som ikke er værd at muliggøre…… vil jeg lige tilføje!!!

    ………………………………………………

    Et eller andet sted kunne man også fristes til at sige:

    kun det mulige

    er værd at gøre

    umuligt.

    man skal med omhu kæmpe sine valg! 😯

  7. #Spunky

    Hvad så Funky-Spunky…har du nu gjort den som handyman igen, eller hvorfra stammer denne pludselige erkendelse? 😉

    Jo, man skal med omhu kæmpe sin valg. Eller man skal omhyggeligt vælge sine kæmper. Eller noget 😯

  8. Tilføjelse: Erfaring har lært mig at vælger man at tro på umuligheden i det måske mulige, ender alt med at være – umuligt. :o(

    Du vender Sisyfos billedet så fint og optimistisk på hovedet. Selvom det kan være trættende. Er det måske der vi kan finde lidt mening – i en kamp for og søgen efter det at muliggøre.

    Kærligst

  9. jeg er desværre nok miljøskadet…. og dømt til at være Handyman resten af mit liv….
    og for at det ikke skal være løgn så har jeg sgu oven i købet officielt parpir på det….

    men jeg kan heldigvis også andet en det!

    så fremover vil jeg omhyggeligt vælge mine kæmper! 😉

  10. Biten:

    Måske vi skule se mulighederne i det umulige?

    Jeg kæmpede i årevis for en kærlighed, jeg ikke kunne få. Så så jeg, at kærligheden var der. Og at den blev mig givet.
    Blot ikke sådan som jeg forventede den. Jeg søgte en umulig kærlighed, men fik en anden. En mulig kærlighed.

    Sisyfos er en guttermand. En pilgrim. Han går for at gå. Kæmper for at kæmpe.
    Jeg er en stor beundrer af Sisyfos.

    Kærligst

  11. Spunky:

    De kære kæmper, de kan såvel stå i vejen som det modsatte. Så ja, det skal udvælges omhyggeligt 😉

    God arbejdslyst. Og knus og sårn´ 😀

Skriv et svar

