Om

13 thoughts on “Om

  1. Først tænkte jeg – hold da op – det der ville jeg gerne have påtaget mig at læse op! 🙂

    Så læste jeg det igen – og indså at jeg havde misset hele andet afsnit….

    Og har nu bestemt, at det har jeg glemt lige så lykkeligt som jeg husker det første. 😀

  2. Harning:

    Hvad er det man siger: hård men retfærdig 😉

    Jeg er pavestolt af og glad ved, at du gider læse og forholde dig til det skrevne. Også selvom det resulterer i (berettiget) kritik! Jeg kommer ingen vegne ved, at du holder mund, kedes og bliver væk. Nej: sving pisken og lad mig lære – både ved at tilrette men også ved at protestere og forsvare mig.

    Jeg er enig i noget af det. At det først afsnit næsten spytter sig selv ud i afmagt og raseri over ordenes uformåen (mine ord altså)

    Men jeg synes egentlig også det er spændende med de andre faktorer: negativet (hvid på sort), indramning versus at ramme og ramme ind.
    Men erkendt: pilene er for piktogramagtige – det er en fuser! Desværre ved jeg ikke hvordan jeg sletter indlægget og sætter et nyt ind uden også at slette kommentarerne (det er ikketekst men billede)…hmmm…

    Tak igen – også bag høj hat og blå briller 😉

  3. Beo:

    Du ser det rigtigt: måske jeg rammer ind, hvad jeg ikke kan rammme?

    Den lile sorte plet holder jeg også af.
    Så alene.
    Et punktum?
    Et blødende sår?
    Et sort hul (indeni) ?
    En fjern klode ?

    Men selvfølgelig er det lidt en falliterklæring for en tekst, at det mest virkningsfulde er den afsluttende sorte plet 😉

    Knus

  4. Selv foretrækker jeg også kritik – på godt og ondt – når jeg lægger hele eller halve tekster ud (om jeg så er enig el. ej er en helt anden sag), men erfaringen siger mig at ikke alle lægger deres tekster ud med det formål – hvorfor de så lægger dem ud i et forum med kommentarfunktion aner jeg ikke…

    Når det er sagt vil jeg lige understrege, at mangen en plet er vokset op og er blevet noget rigtig stort. 😀

  5. Min forlægger, Ole Holmstrøm, spurgte om det var i orden at han satte en lille plet som punktum i min gule bog. Jeg sagde ‘helt i orden med mig’ – og den er der. Desværre mangler det sidste ord i seks-ords romanen, men hvad…der skal jo være en lille skønhedsplet på selv den kønneste kind 🙂

  6. Beo:

    Du er altså….(og så noget godt og rart)

    I en af de tekster jeg selv finder vellykket (digtet Glasgow) skriver jeg:

    “Engang måtte jeg reducere mig til en brik i et spil. Et ord i en bog. Et tegn i et alfabet, der aldrig fandt skrift.
    Lille, mindre, mindst.
    Nu leder jeg efter dine hænder. I en by i et land i en anden verden.
    Kravler ind i et Auster´sk univers og bliver det uskyldige punktum efter ordet ”elske””

    Punktummer er …..

    😀

  7. Harning:

    Nej jeg har ikke prøvet.
    Men en dag
    lige pludselig
    liiige om lidt
    om ikke så længe
    SÅ….

    (tror jeg nok. Måske 😉 )

    Det ku´ da være hyg´li 😀

Skriv et svar

