hymn to…..

5 thoughts on “hymn to…..

  1. Vemodige minder.
    Men også smukke, Hiroshimas hvide skyer.
    Undskyld mig et lille sidespring: vi har et udtryk
    for den energi, den drift, der skaber nye, dejlige minder:
    Redebyggerinstinktet
    Knus 🙂

  2. Dax2:

    Opfordrer du mig til at slå mig til ro eller at slå mig til tåls?
    😉

    Den hiroshimasky jeg mindes var en forfærdelig paddehattesky på en plakat over den seng jeg lå i, når jeg besøgte min farmor. Jeg anede ikke hvad det var, betød eller indebar, men jeg havde altid frygtelig svært ved at falde i søvn med den sky hængende over mit hoved.

    Nye dejlige minder er på vej. Det er jeg sikker på!

    Knus

  3. Harning:

    Dét tager jeg som en meget fornemt kompliment!

    Min morgenlæsning blev konverteret til en 16 kilometer gårtur gennem storby, marklandskaber og østkystudsigt så nu må jeg se af at tage revanche med læsningen 😀

  4. Aj nu forstår jeg.
    Jeg læste noget helt andet, undskyld.
    Jeg læste “Fuji-Yama”, den smukke vulkan ved Tokyo, som Johannes V. Jensen vistnok syntes var et vendepunkt i retning af “Memphis Station”.
    Det var der, ved Fujiyama, at Johannes begyndte at overveje, om han måske allerede var i Paradis, så vidt jeg ved.

Skriv et svar

