gryelse

25 thoughts on “gryelse

  1. Jeg er ked af at sige det. men du har simpelthen tabt mig.
    Eller måske jeg bare er træt….
    Eller også kan jeg ikke bortse fra krussedullerne, men de er egentlig ikke så forstyrrende. 😀
    Måske det er en kombination af begge eller..?
    Hjææælp!

  2. Den der lyserøde krusedulle er det ikke Somalias kyst og den sorte prik der hvor korvetten Absalon opbragte 3 piratskibe?

    i øvrigt må det da være “afdækker en evigs liv” eller tager jeg fejl? 😯

  3. Harning:

    Jamen er det ikke noget med at man skal tabe for at lede. At man skal have mistet for at kunne findes. Og så videre.

    (det er erotik, Harning, erotik 😉 )

    Knus

  4. Jeg tror det er “en Evas”,ja snarere “en” som får det til at snurre for mig – fordi jeg bliver fanget, standset i betragtningen over “en” og undrer hvorfor du har valgt den form – hvad ligger der skjult, hvad er det du vil sige med netop den form….

  5. Altså dette at substantivere Eva til et begreb, en almenhed snarere end en konkret figur i en biblesk fortælling eller en konkret kvinde for den sags skyld?

    Det er vel netop begrebsligheden, uskyldens tab som en skyld man ikke kan undslippe, en skam dybere end gøren og laden mn som er bundet i og til. Kvinden.

    Nej, ikke kvinden. Til kvindens lyst. Eller noget

  6. Tænk; jeg læste det fuldstændigt som jeg skrev midtstykket på min egen Facetter! 😀

    Men nu hvor du sådan tygger begreberne ud i Bittenvenlige bidder kan jeg da godt se dét andet også…

    Skamløst selvopslugt er jeg altså. Und-skyld. ;o)

    Kram

  7. Bitten:

    Jeg har lige genlæst facetter,og kan se hvad du mener. Med knopskydning hvert fald.

    Skamløst selvopslugt er næppe det ord, der rammer mig først når jeg tænker på dig, dit og dine. Så langt fra.
    Men ved at kalde dig selvopslugt, påtager du dig jo inddirekte en slags skyld og dermed er du ikke længere skamløs 😀
    Catch 22?

    Du er i mine tanker

  8. Harning:

    Jo jo jo, så
    Du er fantastisk.
    Og fantastsik selvopslugt.
    Hvis du insisterer.
    Jeg tænker bare mere, at du er engageret, ivrig, og i konstnt udveksling med dine omgivelser og det omgivende samfund. Så helt slugt af Selvet, som en lukket kerne, er du ikke.
    Men Selvet som en del af – og et fantastisk supplement til 😉 – verden som sådan, det sluger du og sluges du af

    (og nu får jeg en eller anden laaaaang modsigelse. I know. Kom an, smukke 😀 )

  9. Jeg kan vel ikke protestere eller sige dig imod når du kalder mig fantastisk, engageret og smuk. 😀

    Jeg sætte jo ikke mit selvs jegs egos strålende lys under nogen undskyldende skæppe!

    Så nej -selvfølgelig vil jeg da ikke sige dig imod. 😀

    Kun når du kvæler og undskylder for eget selvs strålende lys – kan du forvente en laaaaang modsigelse herfra.
    Eller muligvis en kort kontant brutal opsang. 😀

  10. Tina Charlotte

    Tusind, tusind tak. Jeg får ellers ikke meget opbakning til at netop denne niche af mine skriverier.
    Det varmer derfor så meget desto mere med dine rosende rd. Jeg har nemlig brug for at skrive. Også dette.

    Kærligst

Skriv et svar

