Jeg ved ikke hvad

 

der er noget i luften, noget der bruser og samtidig tystner, bobler der sluger sig selv og bliver væk

der er noget i luften der tynger mod navlen, noget i luften der tunger mod ganen, en snurren af uvillet afgrund og væk 

der er noget i luften, et ingentings merhed, en barnDom, en bøddel, en latter der runger af gemt ikke glemt

der er noget i luften, en fældet længsel, en skovbund, en svag duft af fordum og hengemte sår

det er noget i luften, noget på himlen, fugle langt borte som pletter på huden, som lydløse noder af sort på hvid

der er noget i luften, noget der ligner

en hæsheds blå

en solsveden nedgang mod bleget hav

 

 

11 thoughts on “Jeg ved ikke hvad

  1. Tosommerfugle:

    Noget om noget jeg ikke ved af, men som svæver og svirrer og ikke kan gribes.
    Jeg ved ikke om det kan flyve.
    Jeg ved ikke om jeg kan flyve.
    Men jeg ved, at jeg meget, meget gerne vil have et knus 😀

  2. @silhuet.

    Der er noget i luften. Vi tør ikke vide, hvad. Vi kan ikke vide, hvad. Før vi ved det. Før vi tør det. Før vi bør. Det er en lang venten. Det er den dag, vi drejer omkring og ser os selv i øjnene og siger : “jeg elsker dig”. Det er dagen hvor vi hviler i egen favn. Græder på egne skuldre. Trækker eget vejr til det bliver solskin, til det bliver regnvejr, til sneen falder…

Skriv et svar

