Blaufang II

24 thoughts on “Blaufang II

  1. Hey Harning:

    Jeg læste og tog dine ord til mig. Og ændrede. Hvorved din kommentar gik tabt….suk 🙂

    Vil du komme igen. Kommentere den redigerede version?

    Knus

  2. Jeg nåede kun at haste forbi da indlægget hed “Øboer III”
    Ville gerne have læst igen og kommenteret – for det krøb længere ind i _mit_ hjerte, end dette. Omend det er smukt.

    Dejlig dag til dig 🙂

  3. Bitten:

    Har forgæves forsøgt at copypaste det tidligere indlæg som et link her i kommentarfeltet, men så langt rakte mine begrænsede tekniske evner deværre ikke. Så du får nøjes i denne omgang.
    Måske sender jeg dig en mail med det tidligere udkast. Lige pludselig. Fordi du er en ener!

    Kærligst

  4. Behøves ikke søde 😀 Jeg fandt det på din FB-væg!!! (Jubel!)

    Jeg kan særligt godt lide den flertydighed, der netop er (red. jeg læser) i de sidste linier i originalen.

    Og så holder jeg så meget af dine Øbo-titler. De rammer mig i din beskrivelse af havet – imellemhedens betydning.

    (Føler mig skrevet, men det er bare mig og min überfølsomme indlevenhed.)

    Knus og kram … og pist var hun videre …lidt for mange pauser idag 😉

  5. “Blikfang og Blaufang” – “drømmeløs og månehalv”….
    Silhuet, du griber de dejligste ord og lokker din læser igennem dem. Nogen af os har været i dem før – måske uden at vide, hvad de hed.

    Af og til får dine tekster mig til at tro, at vi to lever den samme indre virkelighed. Det kan være tæt på skræmmende, til tider.

  6. Jamen. I Like. 😀

    Men det kunne jeg jo sådan stort set også med den første version, hvis præcise ordlyd jeg må erkende ikke at kunne huske….Men det kan jeg nu sjældent med det du skriver, fordi det jeg husker – er følelsen som dine skriverier efterlader.
    Og månehalv er for øvrigt bare genialt smukt.

  7. Tina Charlotte:

    Ja om nogen vil jeg jo nødigt skræmme dig. Netop fordi du læser mine ord, med en forståelse der er næsten afslørende præcis.
    Men du gør mig glad og taksom, når du finder mine ord budbringende og smukke. Tak. Rigtig mange tak!

  8. Harning:

    SÅ STOPPER DU!!!!!!!!!!! 😀

    (og oprigtig talt er jeg mere end beæret over og glad ved, at du gider at tage stilling. Orker at læse. Og har et standpunkt…omend det er lidt omskifteligt 😉 )

  9. Dax2:

    Jamen fem halvdele giver vel bare en mangekantet helhed. En prisme som lyset kan brydes igennem. Så tak for dine – mange – halvdele.

    Og stort knus

  10. Harning:

    Nu har du jo et wildcard her til kommentarboksen, så lov mig ikke at stoppe. Dig selv.

    (og jeg tænker: Kan du overhovedet stoppe, når du har noget på hjerte? ;- ) )

  11. Forrige udgave af indlægget var ikke overskrevet når jeg kikkede på RSS feedet via Google Reader. Dér kunne billedets URL gribes. Keine Hexerei!

    Så du skal være særdeles grundig hvis du vil æde ord i dig igen 😛
    De stadig gribes kan!
    (Og du med et kram!)

  12. tosommerfugle:

    Jeg foretrækker at DU holder øje med mig, fremfor Big Brother 😉

    (og øv…nu troede jeg lige, jeg kendte en troldmand og så var det bare teknik det hele 😉 )

Skriv et svar

