SigNatur

Hun er helt sin egen

Altid på farten, på podiet, på vej

I tilbagelænet hast gribes gøremål, mens hun svinger med døren – ”derudaf og væk”

Hun er hverken til dates eller dosmerliv, poesi eller nærværsprostitution. Nej, fanden stå i rim, remser og blikfjerne betroelser; her danses på gloende kul og inkvisitionens øjeblikke nydes, mens tid er

Hun kaster med bolde på tværs af baner og høster flere sæsoners point på en enkelt halvleg. Lever af off- og insides, rene tacklinger og et stærkt forsvar

Hun ejer navne som Von og De la, men holder sig til skødesløst nedfældede initialer -”just like that”

Hun befinder sig i overhalingsbanen, i slipstrømmen, på forreste række

Underspiller med enhver tænkelig bagtanke rollen

som

heeeeelt sin egen

 

 

13 thoughts on “SigNatur

  1. Jeg tænker at hun ikke kan finde ud af at stoppe op. Hun ejer ikke punktummer i livet. Hun ejer ikke livspunktummer og derfor punkterer hun sit liv.

  2. Maria B:

    Nemli´;-)

    Jeg tænkte nu ikke “Sig” som i verbet at sige, men “sig” som et tilbagevisende stedord.

    Hvor helt uovertruffent dejligt at se dig her på min side (igen) by the way.

    Stort knus

  3. Mon ikke bare jeg skulle tage mit helt eget maniske selv; fortsætte med mine egne gøremål, overhale mig selv og se om ikke jeg kan finde et enkelt punktum eller to engang, et sted.. 😀

  4. Kæreste Harning:

    Til min store tilfredshed konstaterer jeg, at du – manisk eller ej – har holdt en pause med pausen og delagtiggjort verden i en skønhed af ord.

    SKØNT.

    Og punktummer????
    De kan både skabe frirum, oaser. Og sætte grænser, skel.

    Så de er både gode og mindre gode. Som alt andet.

    Knus

  5. taenk, jeg genkendte migselv lidt i hende og saa ikke udelukkende negativt.
    Lidt arrogant, lidt for selvsikker, irriterende effektiv ja, men èn der trods alt lever i nuet, èn som goer det aggressivt men som goer det.
    En som bruger sig selv, som ikke sparer sig.

    Foerst da jeg laeste alle jeres kommentarer gik det op for mig at hun osse kan laeses saadan. Godt input I allesammen er =)

Skriv et svar

