Til……

Aldrig må hun mærke sig den modsatte glæde, vanvidstalen og feberhåbet. Altid må hun brække drømmene i stykker til spiselige bidder af erfaring, vride livet af led og gøre andetheden virkelig, som den ikke er.

Hun har ingen klostermure mod den hvide støj og englenes toner fra oven. Hun har ingen hvidkalket fortid, ingen merhed, nærhed eller glemte betroelser at gemme sig bag. Nej alt hvad hun har er kvalte kvadratmeter og radiatorvarmen, der lægger sig som en klam buffer mod inderligheden, mod huden, kulden og kroppens begær.

Alt mens vreden driver og løber som perler langs knoglernes puds, besejrer hun savnet. Alt forpasset, forvirret og fortvivlet ”for helvede”, samler hun som Samsons afrevne totter i vasken. Hun stopper til, stopper op, stopper ned i gemthed og glemsel.

Fuck tapetidyl og stearinafstemt nærhed, jeg vil for fanden danse mig blå i polarnætters kulde, ædes af bjørne og andre prikker i horisonten, jeg vil glo på hvidt i hvidt og manglen på farver, jeg vil kaste op i gletscherrevner, persiennesprækker og uskrevne regler, jeg vil opløses i sprog der splintrer og skærer nuet til blods….

 

 

.

13 thoughts on “Til……

  1. Kyllyan:

    Livet kan være voldsælsomt og uvirkeligt virkeligt.
    Det er ikke smukt, men det er sandt.
    Blodig sandhed.

    Dette er et dokument. Som i “at dokumentere”. Fordi også hun skal vide, at hun er set og hørt.
    At også hendes blodige nu skal skrives. Med rødt.

    Knus

  2. Fandeme…

    .

    Mere autentisk bliver det næppe.

    (Og nu bliver jeg snart nødt til at boykotte blogland, for jeg orker ikke at sidde her og tude snot over hver eneste indlæg jeg læser.)

    med kærlighed

  3. Wauw…….
    Du burde egentlig have din blog på blogspot, Silhuet. For du rammer plet – “spot on!”

    “Jeg kan se mig selv, jeg kan se mig selv”, som narcissen siger i Hans Christians
    “Sommerfuglen”. 😉

    Knus og kram
    til dig, min søster i arme (undersættelse!) 😉

  4. Tina Charlotte:

    Oh du træder på min ligtorn, for lige præcis alle de de tekniske formler, til-, af- og slige -meldinger ud i blogosfæren, er ikke just mit kompetenceområde.
    Men er du ferm udi kunsten, hører jeg gerne hvorledes jeg tilslutter mig et blogfællesskab 😀

    Og heller søstre i arme end arme søstre 😉

    (arme riddere smager nu godt, men er riddertitlen ikke forbeholdt vort hankøsnlige broderfolk?)

    Armé-søstrene kanske?

    Knus

  5. “Livet kan være voldsælsomt og uvirkeligt virkeligt.
    Det er ikke smukt, men det er sandt.”

    jo det *er* smukt. Fordi det er sandt. Det er bare ikke en klassisk skoenhed =)

  6. Janne:

    Det er hårdt mod hårdt, so to speak.

    Energi kan transformeres, moduleres, eksporteres. Men den forsvinder aldrig. Den tager bare nye former

    Med varme tanker

  7. Kyllyan.

    Det ER. Det er sandt.
    Skønheden er ikke noget iboende,, eller for at citere Baruch Spinoza:

    “Jeg vil pointere, at jeg ikke tillægger naturen hverken skønhed eller deformitet, orden eller forvirring. Kun i forhold til vores forestilling kan ting kaldes smukke eller grimme, velordnede eller forvirrede.«

    jeg tror, jeg tilslutter mig…

    Og jeg ved, at jeg sender kærlige tanker til dig 🙂

  8. I like!
    Rigtig meget, især kursiveringen som for første gang har fået mig til at synes at ordet “fuck” giver mening i en dansk tekst -fremfor alene at fremstå som et provokerende malplaceret ord.

  9. Harning:

    Først skrev jeg “skråt op med..” men det fungerede slet, slet ikke.
    Det kom til at lyde som en midaldrende skovbørnehavepædagogs forsøg på at være grov, uden egentlig at turde.
    Der er ikke noget skovbørnehavepædagog over den portrætterede. Hun er afmægtig af vilje og desperat af vrede.
    FUCK!

    😀

  10. “Skråt op”??
    Jeg kom sådan til at grine, for du har helt ret – det er simpelthen bare for kedeligt, tørt,gammeldags og… er der overhoved nogen der siger det mere?
    Godt du holdt dig til “fuck” , som jo ikke bare klart virker bedst men som jo også hermed har givet mig en nyforståelse for brugen i danske tekster. 😀

Skriv et svar

