Interlude (g)

Gammel før tiden. Ikke voksen men ældet, uden pondus, uden magt. Et barn med oldingens øjne. Stift stirrende, ud og forbi en verden, der ikke lod sig standse eller erobre, men alene betragte. På langt mere end behørig afstand.

 

Gammel før tiden. Ikke voksen men ældet, uden blod, uden mod. Umærkelige øjne som sorte huller sugende sig selv indad og væk. Mod forkalkede savn, visnet længsel og forladte viljer.

 

Gammel før tiden. Afstødt, udstødt

grundstødt

på ufødt land  

 

 

10 thoughts on “Interlude (g)

  1. Det lyder som det jeg nogen gange tillader mig at kalde for “frivillig demens”. Netop den der ikke risikerer sig selv, ikke risikerer at håbe, taber sig selv.

    Godt og kreativt ny år! 🙂

  2. Må denne barnlige olding lukke øjnene et øjeblik, sove lidt på det hele som heltene i eventyrerne og vågne op med beslutningen om at træde ind i verden.

    Rigtig godt nytår, Silhuet :-).

  3. tosommerfugle:

    Nogle gange må man smide over bord, for at kunne flyde.

    Jeg har set døde øjne. Og jeg har set tømte sjæle. Men jeg har aldrig – aldrig – set håbløshed.
    Så længe vi lever, er intet for sent.
    Så længe der er før og nu kommer der også et efter.

    Knus. Knus. Mange, mange knus

Skriv et svar

