Route 66

Jeg så en rødhåret mand, gyldenbrun og tryg, og jeg fik lyst til at læne mit hoved mod hans skulder. En anden havde taget pladsen allerede, og jeg holdt stand i stedet.

En pukkelrygget knægt kunne knapt holde balancen af bare iver. Jeg ved ikke hvem eller hvor, men han så glad ud og hans var hud elsket tyndslidt: Blodårer som omvendte kalkéringer og knogler vendt på vrangen.

 

En asiatisk udseende kvinde skulle af undervejs, men vidste ikke af at trykke på stop. Hun så bestemmelsesstedet forsvinde af syne, og jeg genkendte følelsen af et øjebliks passé.

Pigen uden øjne så alt, mens jeg så ud og fæstnede mig ved genspejlinger på ruden.

 

 

3 thoughts on “Route 66

  1. Hvor er det forunderligt, omvendte kalkeringer,
    tre eller fire skæbner i samme båd?
    ser alt men stopper for ligesom at beskytte privatlivet,
    Er det?

    Knus 🙂

  2. Alt er, hvad vi ser og hvad vi gør.

    Jeg så det hele og dog ingenting, og jeg ved stadig ikke om kvinden nogensinde kom af.

    Vi er liv og lys, skind og ben, eet og alt.

Skriv et svar

