Missouri Sky

Der er ingen viber, siger du.

Og som altid har du ret: luften er tømt for skyer, blåt og flaksende blikke. Tilbage er kun tanken om uendelighed og et genskin af alt andet.

Der går vi så sammen, under himlen uden viber, i tanker om hvert vores.

Der er for længe imellem”, siger du og jeg nikker, selvom jeg ikke helt ved af hvad.

Dine skridt er længere end mine, og jeg må småløbe for at holde trit. Du tager ikke notits af det, men holder min hånd fast på samme overbevisende måde, som du bevæger dig fremad.

Neden for bjerget ses et tog dele landskabet. Det giver ingen lyd fra sig, men vi ser begge den blege røg og et sus af bevægelighed.

Det er en mælkevejens vibe” siger du og sagtner farten, så jeg kan følge med.

 

Himlen er lige under vores fødder.

 

 

4 thoughts on “Missouri Sky

Skriv et svar

