Litra F

Tænker, at du vil have foretrukket noget andet. Noget rundere, mindre eftergivende. Og når du tandkødsblottet råbte på mere og jeg svarede med kun let skilte læber, måtte du tirre.

Tære.

Skære et sår i den sarte hud omkring munden, så læbernes røde kunne bløde. For real.

Tænker, at du ventede noget, der aldrig kom. Noget større, mere blankt. Og da du fik et glimt af det du kunne vente, måtte du vende.

De blinde øjne til.

Brænde et mærke i solen så dybt, at man kunne se nat bag alt. Igen

 

 

11 thoughts on “Litra F

  1. Undskyld, Louise, du ved vel, at jeg benoves over dine teksters dybde som så mange andre bloglæsere, men denne gang kom jeg til at latre højlydt – teksten blev læst som tanker tandlæge og patient imellem 😀

  2. HAHAHA Anjoe, hvor er det fedt at du nu også fik mig til at læse teksten fra et heelt nyt perspektiv. 🙂
    Og det til trods for at jeg egentlig ikke synes at tandlæger og alt hvad der dertil hører er spor morsomt.

  3. @Anjoe:

    😀

    Selv jeg må le, selvom titlen – læst og løst som kode – beretter om en langt mere barsk baggrund.

    Min tandlæge er ueeeeendelig fredelig 😉

    Du er skøn!

  4. Niels:

    Jeg ved ikke om de er så skrækkelige. Men små ører har også gryder. Der kan koge og simre.
    – Den langtidskogte gullash der serveres har sjældent meget til fælles med de rå grønsager og det utilberedte kvæg.

    Men det smager godt. Bedre tilberedt end råt. Faktisk!

    Hej-hej 🙂

  5. Desværre siger titelens kode mig ikke noget, F er det sjette bogstav, Litra F har jeg hørt i forbindelse med klassificering af lokomotiver. Litra har noget med klassifikation at gøre. Vold glimter frem mellem linierne. Den der tandkødsblottet råber …

    For mig er tanken tung: at brænde hul i solen så der er nat, altså, ligesomom alt er nat bagved solen, og nu forsvinder lyset, rædselstimens dunkle stemninger får lov at råde. Begær, der ikke kan se lys.

    Men for sådan en som mig lyser stjernerne “bag” solen meget mere end solen, der jo blot er en ganske lille stjerne, der ville være vanskelig at se i en afstand af bare 4-5 lysår. Jeg lægger gerne astronomien væk og lytter efter åndedraget.

  6. Kære Donald

    Titlen er nok kun at forstå for mig.

    Også jeg ved, at der er stjerner bag en udbrændt sol: jeg ser dem jo hver dag.

    Jeg skrive ikke for at tynge nogen, men for selv at lettes.

    For hver sort plet, hvert punktum jeg præger på hvidt, har jeg muligheden for at skrive. Historien om.
    Fravær af lys er ikke mørke.
    Fravær af mørke er ikke lys.

    Siger en silhuet 😉

    Knus

Skriv et svar

