Den (u)endelige Historie

Jeg er træt af at fortælle om Dem og Det, alt imens jeg stavrer uelegant gennem tilværelsen uden en historie at følge eller bære.

Jeg tror de store fortællingers tid er forbi for mig. I mig. Jeg har ikke længere et punkt i horisonten, jeg søger at nå eller flygte fra, kun en knude i maven, der med sjældne mellemrum løsnes som et gavebånd. Så sidder jeg i kroppen – det smukkeste hul i verden, der kan fyldes eller opløses alt efter tid og sted.

Min skatkiste rummer intet udover en altid russisk dukke, gentagelser af aldrig det samme, som derfor må åbnes (og lukkes) og leves igen og igen. Af mit altid uerfarne hjerte.

 

 

Skriv et svar

