Måneryg

Jeg vil være oktober efter maj, svalende smuk, klædt i gyldne farver

blåfrosne knæ i langskaftede støvler dirrende af usikker lyst

 *

Jeg vil være Dantes overjordiske rige, en blid fortælling om Texasroser og barmfagre mammas

blødende hjerter i lilla lilla lilla

 *

Jeg vil være en falmet kuffert fanget i sort-hvide pixels

en banegård uden rejsende beboet af bænke ridset med afskedsord

Jeg vil være en afrevet vinge samlet op af en djævel, en amputeret strofe i en tanketom hal

et Nordkraft med for tidligt døde sandheder gemt i rustne rør

*

Jeg vil være en underbelyst nat

det usande vidne om noget der aldrig blev

 

 

 

4 thoughts on “Måneryg

  1. Et utopisk CV….

    Tak, Donald.
    Jeg er faktisk selv rigtig glad for dette. Jeg ved ikke hvorfor, men det er jeg. Og det er vel også en grund af en slags ? 🙂

  2. SMUKT SMUKT SMUKT DIGT. Feeeeede beskrivelser, frøken. blødende hjerter i lilla lilla lilla. Ja. Ja. Ja.

  3. Tusind tak Morten.
    Det lilla refererer til de barmfagre sydtstatsmammas og “Farven lilla”. Og ligesådan til udtrækninger på halsen, som også er lilla – dødsmærker og leverpletter.
    Og lyng. Jeg elsker lyng.

    Det her digt betyder rigtig meget for mig. Og så´gu er det banalt og klichéfyldt, men det må det gerne være. For mig. Lige her. I dette digt 🙂

Skriv et svar

