Undervejs IV

Du spiller yatzy med dig selv og bygger korthuse. Jeg slår ring om tiden og håber at få del i din. Du kaster terningerne: de viser øjne, men du har kun ét og det ser ikke mig.

I gangen står en dragkiste med låg og kalder. Jeg kan ikke løfte låget, men jeg kan løfte mig selv op og væk i tanker om skatte og landevejsriddere, skærslibersten og grove hænder. I kisten er kun puder og dyner, jeg ved det, men det er lige meget, for jeg kan trække dem over mig og blive væk.

Så lukker jeg låget. Venter jeg på dig og sørger for at du lander blødt, når korthuset falder sammen.

 

One thought on “Undervejs IV

Skriv et svar

