Litra F IV

Det er så langsomt.

Tiden går baglæns og jeg den anden vej, som i modvind mod noget glemt, der pisker mig i ansigtet. Jeg hader dig ikke, har aldrig hadet dig, men det har føltes. Som om. Nu føles det anderledes, men ikke mindre. Hvis jeg vender mig om og følger med (tiden, vinden eller dig), vil jeg så finde og findes? Jeg ved det ikke og jeg vender mig ikke.

Udenfor er alting det samme. Langsomt, meget langsomt og sikkert. Indeni er ingenting det samme. Jeg pakker i kasser, som jeg kan pakke ud i håbet om at finde. Noget andet eller bare noget sikkert. Ja, jeg pakker i kasser, som jeg binder sløjfer om, og pakker ud og slipper løs, så jeg kan lyve smukt og sige, at jeg som tusindfrydsfrø må spredes, for at kunne blomstre. Men alt jeg spreder er løgnen om. Netop det.

Tiden går baglæns og jeg den anden vej, som modvinden der pisker mig selv i ansigtet.

5 thoughts on “Litra F IV

  1. Om man ikke træffer sine valg, vil de træffe én.
    Om man træffer sine valg vil de altid vokse ben.

    Smukt indestængt indlæg, som næsten altid.
    Sæt blot livet i spil, ingen kan leve på halv tid.

    Fold vingerne ud og opdag at de snildt kan bære.
    Fantastiske du – så meget vid – så meget at lære.

    Magiske universer du skaber i ordenes strømme.
    Mulige verdener så ofte set og svære at bedømme.

    Vælger du én vil den helt og holdent blive din.
    Vælg den med hjertet – det er livets disciplin.

    Bedste hilsner Tekst

  2. Noglegange rammer du en node i mig, som får det hele til at sitre. Tak.

    Jeg ved det ikke og jeg vender mig ikke. ush.

    (bonus bemærkning: “Udenfor er alting det samme.” lød i mit hovede som “Udenfor er alting den samme.” Den version kunne jeg også godt li 🙂 )

  3. Tekst:
    Sommetider kan vingerne ikke bære, selv om de udfoldes. Så må man bare baske lidt omkring med sine små pip…det er min strategi 🙂

    Anna:
    Jeg er glad for at ramme.
    Jeg nynner lidt med på din node,- jeg tror jeg kender klangen- fra mig selv.

    (bonus: du har ret, det rummer mere i din version. Mere end “det” er “den” noget der er knyttet til. Nogen eller noget. Tak for at nærlæse!)

Skriv et svar

