Kujon

det er kødets

og nuets

skjult bag årsagens

effekt

2 thoughts on “Kujon

  1. Louise, læser jeg det “rigtigt” når jeg læser at for kujonen er kødets og nuets effekt er skjult bag årsagens effekt? Hvis så, så kender jeg udmærket sådan en kujon – den sidder og tamper løs på mit tastatur lige nu.

    🙂

  2. Kære Janne

    Jeg ved det ikke helt.
    Jeg ved bare, at jeg bliver ramt af Leonard Cohens ord: “Do not choose the cowards explanation, that hides behind the cause and the effect”

    Måske handler det om, ikke altid at tro på årsag-virkning som nøglen til alting. Nogen ting ER bare. Man kan stirre sig så blind på at finde en årsag (i værste fald placere skyld), at man glemmer (at vi glemmer) alt kødets og nuets.
    Måske?

    Knus

Skriv et svar

