Gærdej (*g)

Måske er det, som det skal være.

Hvis jeg krummer mig helt sammen, bliver jeg væk. Så vil du lede efter mig, ikke sandt?

Jeg kan dufte gærdej og elsker, når du strør mel på bordet. Minutterne, mens det hæver. Jo mere dejen hæver, desto mere falder du sammen og på plads. Jeg vil også falde sammen. Med dine hævede fingre og brød og duften. Hvis jeg folder mig sammen om mig selv, bliver jeg et brød, du kan ælte. Ja. Hvis jeg holder vejret, sluger savnet, så vil jeg hæve. Ja. Og du kan slå mig ned og forme mig til en rund gylden bolle, som vi kan spise. Sammen.

Så er alt, som det skal være

 



One thought on “Gærdej (*g)

Skriv et svar

