Ikke alle drømme ligner døden II

Jeg er lidt ulykkelig lige i dag, på “jeg-kan-ikke-leve-med-at-dø-og-slet-ikke-uden” måden. Du ved: der hvor græsset er lidt for grønt og solen for gul, så jeg må knibe øjnene i for ikke at blindes af det, som ikke er mit eller netop er.

Jeg er lidt ulykkelig lige i dag; kroppen for let og alt andet for tungt. Fuglene flyver i flasker og slår mod glasset i rytmer, som ikke er mine: urimeligt smukke og ude af takt med noget, jeg kender og er.

Jeg er lidt ulykkelig lige i dag, fuld af tanker der ikke findes og dog, fuld af kinder der rødmer og drømme der dør,og af dét, som ikke er mit. Eller netop er.

One thought on “Ikke alle drømme ligner døden II

Skriv et svar

