Barn Dom (g)

Du står i døren.

Jeg er ved at blive et barn igen”, siger du, og fortæller om hænderne der krymper, som efter et langt karbad.

 ”Jeg kan se de vokser baglæns – hænderne”

 Du fortæller om dig selv, dengang krop og hoved hang sammen,da alting stemte overens og du var dig. Og jeg ville ønske, at jeg kunne tage dine hænder, finde et badekar og lade vore hænder krympe til et Dengang.

Men det er kun dit, som du står i døren:

Jeg er ved at blive barn igen”, siger du og forsvinder.

 Tilbage står en krop, der for længst er blevet voksen.

2 thoughts on “Barn Dom (g)

  1. Ja, eller dengang hvor kroppen hængte sammen med sig selv og hovedet fulgte med 😉

    (teksten har i virkeligheden et meget konkret og trist udgangspunkt, men det er en helt anden sag)

Skriv et svar

