Flod

Morgenen er længere væk end din ryg. Om det er dit vejrtræk, jeg kan høre, eller de sagte lyde af træværk i bevægelse, ved jeg ikke. Det er måske heller ikke afgørende.

Knasten på væggen ligner et brændt søpindsvin. Engang har du siddet med lup og forstærket solens stråler til noget, der kunne tegne en drøm. Nu ligger jeg og læser den, drømmen, som en knast på væggen; som en hulning mellem dine skuldre. Det ligner et savn, tænker jeg, men jeg er ikke andet end fanden der læser Bibelen: Du er saltvand, sådan er det, og månen trækker langt mere i dig end jeg nogensinde kommer til.

One thought on “Flod

Skriv et svar

