The Black Birds Burden

Jeg har ikke næb at synge med, kun kløer. Hvæssende overtoner uden lyd.

Ssschzzsshzzzcsshh.

Sådan ser du mig: i dyk efter føde og mere. Altid. Mere. Jeg skelner ikke sort fra hvidt, ikke skygge fra lys. Alt der ånder, må man træde på. Alt der næres må fortæres.

Du siger du forstår mine vingeslag, rytmen der bærer mig fra før til nu. Du siger, du forstår mig, men forstår kun dig selv. Drømmen om interferens og luftbåret sprog.

Jeg har ikke sprog, kun harske lyde. Kra Kra RuhRuuuh Kra. Bølger af tilbagelagte tomter og braklagt luftrum.

Jeg har ikke næb at synge med, kun hvæssede kløer.

Og begæret. Begæret efter mere.

Altid.

Mere.

One thought on “The Black Birds Burden

Skriv et svar

